Hemska tanke...

Hade en sån hemsk tanke igår pga en hetsig diskussion mellan mig och sambon.. Tänk om jag kommer hata mitt ofödda barn pga all den skit vi gått igenom nu???!

Vilken panik jag fick! Har legat hela natten och bara funderat på hur i helvete jag ska lösa de? Hur jag ska kunna undvika en så kallad förlossnings deprission?!

jag tänkte även på alla som de kan kunna komma att skada och vad jag kan förlora på de...
Men vad ska jag då göra?

Ibland känner jag ju ett visst agg emot att vara gravid och att inte kunna jobba! Ska jag ha dåligt samvete eller ska gubben ha de för att han sitter och pikar mig om de varenda vecka?!

jag kan säga att vi nog båda bär ansvaret.. Jag menar vi gjorde ju ändå barnet ihop och vi visste ju så att säga vad vi gav oss in på.. men ibland känns de så himla orättvist!!

varför kan inte jag få vårdnads bidrag iaf?! Kommunen säger att de bidraget "inte finns" men jag har hört en del som får eller har fått de! Så varför får inte jag söka de då?

hade underlättat en hel del!
Jaja de är inte sååå långt kvar nu! På julafton så är de bara (BARA) tio veckor kvar! Sen får vi väl se om min skräck blir sann eller om de ordnar sig på något sätt!

//Malinsky!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vårdnadsbidrag får man bara om du har barnet hemma och inte på dagis och det är inte alla kommuner som har det som alternativ.



Du får ju i alla fall lite pengar sen när du får föräldrapenningen.

2010-12-16 @ 11:36:06
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0