Tiden går fort....

.....när man väntar på något gott ;) Haha eller inte ibland... Idag tror jag att jag "går in i" vecka 17.. Nästa vecka är de ultraljud som gäller och då får jag även reda på NÄR bebis är beräknat komma.. :P Har ju så förbaskat dålig koll på NÄR bebis är tillverkad och NÄR den ska komma :( fyy mig!

Har börjat fundera på namn och gubben har fått den vanliga "pappa-paniken" (ni vet den där de måste köpa bil (helst större), bilbarnstol och barnvagn och ja allt därimellan ;) Igår satt han och kollade efter en villa.. haha men men eftersom man ställt till det för sig i yngre år så får vi ju inte ta lån :( Dum man känner sig.. Men de är väl nått man får skyll på sig själv.. (SLARVMAJA)

Kanske kan man få tag på hus nästa år när man börjar jobba igen och skulden är borta :D

Jaja tillbaka till bebis och gladare tankar.. :d Längtar verkligen till Ultraljudet.. Vet inte hur många gånger jag kan säga de men så är de ;) Fast de "känns" inte som om jag är så långt gången som vecka 17?! Men de märker vi väl nästa vecka :D

LITE INFO OM vecka 17:
Ökad svettning är vanligt hos mamman, vilket beror på ökad blodmängd. Många kvinnor blir även täppta i näsan. Vidare kan slidan avge en ökad mängd sekret. Behovet av att kissa ofta bör ha gått över vid det här laget.

Ditt barn är 11-12cm långt från huvud till stjärt och väger ca 150g. Huvudet är visserligen stort ännu, men det börjar se mer proportionerligt ut. Ögonen är fortfarande slutna, men de har blivit större och ögonfransar och ögonbryn har blivit längre. Underhudsfett börjar lagras, det hjälper till att hålla värmen samt ger energi. På huvudet växer mer och mer hår. Alla fingrar och tår har nu fått pyttesmå naglar. Det lilla hjärtat pumpar runt ungefär 24liter blod per dygn. Barnet blir medvetet om ljud utifrån och kan reagera på dem. Bröstkorgen hävs och sjunker när det tränar sin andning. Barnet befinner sig nu i den övre delen av livmodern och väger mer än moderkakan. Utifrån sett är barnet mitt emellan blygdbenet och naveln.

// Malinsky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0