Klippt och skuret!

Japp nu var de ÄNTLIGEN gjort.. sonen är nu klippt.. han har protesterat och skrikit så fort man kommit i närheten av honom (har alla barn en sån period????) Men nu tog min smarta psykologiska sambo med honom in i badkaret och klippte och plaskade med sonen i över en timme och hokus pokus så vart sonen kort hårig.. (inte världs snyggt men kortare) hihi... Man får fixa sina egna knep ibland ;)

Missade Elmia bilshow.. detta året med.. MORR! :( men men de är så när man håller pengarna till annat :P

Snaaart flyttar vi oxå :D Hurra! Då blir de schysstare plejs vettu!!

Annars så har påsken varit givmild och trevlig förutom att en viss herre börjat stenhårt med "MIN" och "KAN SJÄLV" :S Lite nerv påfrestande ibland då man inte alltid har tid eller kan gör de han vill "själv".... :(

Spökdjuret han får än så länge bara hänga med på alla storebrors äventyr och de går väl bra ;) Han väger nu 5 kg och är 60 cm lång ;) stooor och hungrig liten kille ;) Han har sina rally dagar han med ;) ska bli skoj sen när dom är lite större båda två ;) Buuuuus dagarna i ända.... ;)

Idag saknade jag "min" gamla vovve HEMI :( Mötte nämligen sambons gamle hund HUGO i helgen och han har blivit bra tjock den stackaren :P usch!!! Då tänkte jag på min lilla gumma :( Jag är iaf glad att jag gav henne till någon som vet hund vett och som vet vad man stoppar i hunden och sen gör med den energin :P

Sambon blev totalt förstörd när han såg sin lille vovve så tjock och "ovårdad"... :( De verkligen syntes på hunden att han var hos några som inte kunde hundar :( Men men han kan ju inte göra nått eftersom han gav bort hundne pga av sina tuffa arbets timmar :(

Så på sätt och vis så har ju hunden de bättre nu än om han hade vart kvar hos sambon (som då jobbade i GBG och 10 timmar om dagen!)

Jaja ibland är livet bra orättvist!  Har aldrig gjort mig av med mina djur.. dom har bara blivit ryckta ifrån mig på många olika orättvisa sätt :(

//Malinsky!

Kommentarer
Postat av: Tina

För det första...Jag har en väldigt långhårig 12-åring som skriker när han får se saxen så det är ju inte säkert att det bara är en period att gå igenom ;P



Visst är det tråkigt att se hundägare som ger för mycket godsaker (eller mat). En del tror inte det gör något med några extra "trivselkilo" men på en hund gör det faktiskt skillnad. Att röra sig som hundar ska göra mycket och ofta kan bli väldigt jobbigt för dem. Hemi fungerar väldigt bra på det fodret hon har nu. Det är väldig fart i henne nu så några extrakilo hinner inte att fastna på henne. =)

Hemi hälsar ;)

2011-04-26 @ 12:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0