Min åsikt... ta den hur ni vill..

Ja usch! Åsikter kan förstöra en del! Men jag känner att jag måste få ut lite idag! Men kom ihåg tolka de som ni själva vill! Nämner inga namn!

Jag känner en som har en liten hund och denna hunden är så aggressiv så att en kamphund är TAM!! Blev så sur här om dagen då denna person sa att hunden bara är rädd.. Hmm låt mig tänka.. På MIN hundkurs fick jag lära mig att en rädd hund KAN attackera vid provokation men denna hunden är definitivt INTE rädd...

För om den hade vart rädd så hade den INTE markerat revir och "hetsat" andra hundar med sitt beteende...
Eller har jag fel?!

Jag anser att ALLA hundar stora som små borde få de lika! Så jag menar om man kan polis anmäla en stor hund för sånt här så borde man lika bra kunna anmäla en liten?! Eller har dom någon sorts "rätt" till detta beteende...

De jag är mest rädd för är att denna hund någon dag kommer attackera MIN son eller min bebis som kommer snart! Då kan jag säga att denna tigermamman inte BARA kommer "prata" och hålla åsikter! Då blir de allvar!

Jag vet att jag med denna ÅSIKT kommer göra mången sura och arga men jag har rätt att försvara mitt egna kött och blod om de är så att de gäller och denna gången gick någon innanför MINA ramar på hunduppfostran...
Jag säger inte att jag är guds bästa barn men jag har iaf haft snälla och lydiga hundar! Som ALDRIG visat aggressiva tendenser!

Fan blir till och med skakig av ilska bara jag "pratar" om de nu... GAAAH!
//Malinsky!


Kommentarer
Postat av: Millan

Jag håller helt med.. oavsett vilken storlek på hunden så är det inte okej med aggressivitet..

Jag tror inte att ägaren kan skillnaden på rädsla och aggressivitet för det verkar helt klart som aggression när jag läser det du skriver..

Jag kan bara säga utifrån mina känslor att antingen skulle jag säga till ägaren att jag inte vill ha hunden i barnets närhet, men det är min åsikt och jag vet inte hur nära du står i relation till ägaren..



Sedan skulle jag vilja säga hur fantastisk du är!! det är iaf de intryck jag får när jag läser på bloggen.. det är sådant vi hör alldeles för sällan..



Ta hand om dig och dina barn.. Många Kramar

2011-02-10 @ 17:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0