Nässelutslag och panik!

Ja igår började det att hända grejjer här i huset ;) Joakim fick helt plötsligt utslag längs med hela benen och dom såg ut som små knott bett.. Aooo :( Åkte iväg till svärmor för att ge honom ett bad (han kan inte bada här hemma då de är för jäää...rnspårigt kallt här hemma :P) Så vi åkte till svärmor som fick sig en nakenfis i sitt badrum :D

Allt frid och fröjd och utslagen såg ut att dämpas lite av de varma vattnet och baby-oljan! MEEEEEEEEEN!!!!!!

Men så kom vi hem och då såg vi till vår fasa att prickarna blivit stooora fläckar på benen och de hade spridit sig till armarna :( (oooh noooo!!!) Gubben fick nog en mindre hjärtattack och trodde väl att de var slutet för vår son... (jösses!) Medans jag höll lugnet och ringde 1177 och frågade..

Hon hade rätt svårt att förstå vad jag menade och hur dom såg ut (prickarna) men både jag och hon i luren kom överrens om att vi skulle lugna oss tills idag innan vi åkte in.. Men gubben hade nog skrämt upp mig lite med sitt "panik-beteende" för jag var uppe fjorton tusen gånger och kolla så ungen andades :P

Idag fick vi åka in eftersom fläckarna på benen nu hade ändrat sig en gång till och såg nu ut som om ungen varit i en massiv mygginvasion eller nått! :( Prickarna på armarna var de samma som igår! Men efter jag fått en tid på vårdcentralen så ska situationen återigen ändras :P *hjäääälp!*

Ungen får nu ett brett prickigt streck som täcker ena kinden upp emot ögat! :( *paaaaanik* och de ser ut som om de kommer fler små små prickar på andra kinden med...

Men när vi kommer in så har de på benen helt plötsligt försvunnit och syns knappt och de på armarna har blivit blekare och de på kinden försvann innan vi kom ut ifrån VC! Jöösses!!

Snacka om uppochner-vända dagen! :P
Tur de gick bra denna gången :P Fick iaf hemskrivit Tavegyl OM de börjar klia eller komma nya prickar! :P (hoppas INTE, hoppas INTE)

Nu ska jag nog ut och pusta ut lite i soffan medans mini monster sover bort en del av förmiddagen!
(de är ju BF-på torsdag!) Får väl se om de smäller till snart ;) // Malinsky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0