Är jag den enda trevliga här???

Hmm jag funderar på om jag är ett "utdött" släkte!??? Var ute igår med barna och vi gick runt på alla möjliga ställen igår men ett ställe störde mig!!!

Där var de INGEN som var trevlig eller artig nog att hjälpa till.. Jag må vara småsint men jag tycker ändå att man bör hjälpa till lite när man ser att de behövs eller när någon behöver lite extra hjälp...

Men neeeej då.. folk bara står där och tittar dumt och sen går därifrån.. Inte ens: "hej behöver du lite hjälp med de där?"... Nopp.... Never!!

Vart är vi på väg?? Är vi alla rädda för att trampa folk på tårna eller vara för snälla?? Hmmm....

Jag menar jag har en väninna, hon har två döttrar.. den ena dottern har en pojkvän som är där och hälsar på rätt ofta... Saken är den att denna pojkvännen kan helt plötsligt komma och ställa sig och laga mat och greja i köket... (inget fel i de!) men sen när han är färdig så går han bara utan att diska eller plocka bort efter sig!!!

Jag ser hur min väninna har lust att säga till på skarpen... för de är ju inte lite extra disk om dagen när han håller på så.... Men samtidigt gör hon inte det pga att hon inte vill skapa osämja i familjen!!!

JObbigt!! Har lust att säga till jag med men jag ingår ju inte i den familjen så mina ord står inte så högt om jag säger nått :P TYVÄRR!!

Så varenda gång jag är där.. (kanske högst en gång i månaden) så låter jag henne tjöta av sig och gnälla av sig och dessa problem och sen försöker jag ta bort de jag tar fram då jag är där!! ALLTID!

jag vet att jag kanske inte är lika duktig på de på andra ställen men jag försöker!! Jag vill ju vara en av dom få nästan utdöda TREVLIGA!!! :P
//Malinsky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0