Kyrkans barntimmar!

Japp där har vi vart idag! (jag är ju sååååå religös oxå :P) eller INTE!!! Men ag går dit för att Mini Monster ska få lite aktiviteter mer än se gamla tråkiga mamsen ;) hahahaha....

Jag tycker inte det känns som om att "gå i kyrkan" utan mer som en föräldragrupp eller som en öppen förskola... Väldigt kul med att de är så många olika åldrar och personer som kommer dit.. så man kan prata av sig och hålla koll på barnen samtidigt! :D

Dock är de ju lite tråkigt med att de inte finns sååå många yngre föräldrar... :( Men men man kanske kan snappa upp något ifrån dom andra ändå ;)

De finns en tjej där nu som har kommit dom senaste tre gångerna och hon tjötar och tjötar som om hon inte sett folk på ett halvår.. (hennes pojk är 8 mån) snabbt går de oxå när hon pratar... Jisses!!! Man hinner knappt med på vad hon säger och ibland orkar jag inte höra på henne....

Jag tycker oxå de är kul att träffa folk men man behöver ju inte vara som hon är :P Jisses! Hon beter ju sig som en övelycklig golden retriver!! :P Jag försöker iaf dämpa mitt begär att tjöta av mig genom att låta andra prata lite.. men som sagt jag låter henne prata om ditten och datten så kanske hon blir nöjd... :D

Vet ju själv hur det är att vara första gången förälder... haha nu är man ju "erfaren" ;)

Idag var de tyvärr sista gången för "kyrkis" för denna terminen... Och ingen vet om de finns någon person eller budget kvar till att driva det i höst med.. så vi får väl se vad de blir för nått skoj att sysselsätta oss med nu i höst om de inte startar igång igen :( TRÅKIGT!

Just nu har jag iaf två helt utslagna små pojkar i varsitt rum som sover som stockar!! Dags för lite "mamma-tid" :D
Seee ya´ll // malinsky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0