De kunde gått illa!

Igår kväll så gick vi till Svärmor/farmor för att fika och på vägen dit så måste vi korsa en huvudled som går genom Vargön!

De är ett farthinder (vägen får en smal passage) och de är ett övergångsställe och busshållplats i ett!

Saken är den att vi skulle korsa den!
Ser tre motorcyklar som närmar sig så vi stannar och den förste motorcykeln ser oss och börjar sakta in...
MEEN... den andre ser inte detta och får bromsa ganska kraftigt, ungefär samtidigt så går min sambo över med barnvagnen och dom två minsta!

Den andra motorcykeln får stop men den tredje ser inget och tvärnitar och är nära på att ramma dom två första motorcyklarna! För att undvika dom ger han sig upp på trottoaren där min sambo och barn är!!!!!

Hjärtat stod still och jag fick bara ut sambons namn som varning!

Idioten missar dom med milimetrar och den enda jag kunde göra var att titta på, när allt hände....

Jag kan säga att jag gick inte över förrän dom hade åkt! De roliga är att efter de så stod ju dom andra som hunnit stanna och väntade så jag viftade fram dom så dom kunde åka... den förste motorcykeln skakade på huvudet och typ "gå ni!"

Som tur var så stod jag still för den andra motorcykeln susade förbi den förste...:-/
Alltså vad hände och fan jag står liksom med ett barn och barnvagn och vill gå över!

Jag skulle tagit registreringsnummer men just då var jag så jävla glad att de inte slutade illa!
Hade idioten "touchat" dom så hade jag slagit honom....HÅRT!

:(
litar aldrig på motorcyklister!!!
///Malinsky


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0