Är vi dom första som gör detta??!

Fy vad de krånglar och fy för myndigheter och en del fackmän i samma kategori...
 
Så här är de...
Jag pluggar ju och kände att jag MÅSTE göra färdigt...(de är ju en del i lån osv och jag gör ju detta för att få jobb för mina barns skull..) Så jag blev ju tvungen till att gå tillbaka kort efter förlossningen..
 
De gjorde ju inget då min sambo tidigare i år blev av med jobbet och är nu arbetslös så han gav mig valet att gå färdigt och ta handom Gruffalon ;) (underbar sambo jag har va!!??)
 
Hur som haver så funkar allt hemma och sambon sliter och står i och har nog upptäckt en del nya sidor hos sig själv och barnen...
 
Men sen kommer de jobbiga...
 
Han fick nyligen veta av försäkringskassan att han inte får några pengar mer än för dom tio första pappadagarna :/
WHY sa vi som hade förberett det mest inför detta....
Som svar fick vi att han står inte som PAPPA till Gruffalon :(
 
Återigen: WHY??????
 
Svaret fick vi ganska fort av försäkringskassan om att skatteverket inte fått faderskaps registreringen....
Meeeen.... vi skicka ju in de för typ en månad sen och i samband med de så skicka vi ju in om föräldrapenning för sambon oxå...
 
Då har den late jäveln på IFO på kommunen INTE orkat hämta vårt brev ifrån brevlådan och registrera detta till skatteverket... *MORR*
Så nu när vi ringde och bad honom göra de så blev de såååå jobbigt för honom att åka och fixa detta...
Sicken människa...
 
Ska de vara såå svårt??
Har dom aldrig varit med om att pappan tar barnet "först"???
Är vi dom första som lyckas med detta??!
 
Tycker verkligen att vi förtjänar JÄMNSTÄLLDHETS BONUS efter detta....
Nu är allt ordnat men vi förväntar oss mer krångel och är beredda på en fajt som heter duga.. Men snart ordnar de sig med de oxå då jag snart tar examen och kan "ta över" hemma...
 
Suck för en del myndigheter och deras "pappersarbete"....
 
//Malinsky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0