Jag känner mig lite utanför...

Hmm de är faktiskt VÄLDIGT konstigt att vara mamma och inte veta riktigt vad ens egna barn gllar/vill göra längre... Ännu mer konstigt är när sambon hoppar in och förklarar bättre än vad en annan kan för barnen om vad som ska hända/precis hände...
 
Helt otroligt!
De är som om att jag och sambon bytt plats... Alltså jag är den stränga/smått elaka "pappan" som kommer hem efter en arbetsdag och ÄNDÅ orkar leka med barnen (har fått grym respekt för pappor som gör detta varje dag!)
Och sambon är den hårt arbetande "hemmafrun" som diskar,städar och håller ordning hemma innan jag kommer hem.
 
Allt detta håller han ordning på OCH håller även igång barnen.... (dom är ju ändå TRE!!!!)
Jag är grymt imponerad av oss... Jag menar jag är mer impad av sambon då han kämpar och kämpar. Blir till och med lite sur när folk bara berömmer MIG för att jag ORKAR vara borta från mina små...
 
Men de handlar inte om de.. de handlar om sambons stora insats.. Jag menar han har inga bröst och kan sitta och tröst amma eller ge mat bara SÅ DÄR... Han måste ju först värma upp och jag menar ifrån iskub till kroppstemperatur MEDANS två andra huliganer springer runt och härjar...
 
DE KALLAR JAG STYRKA!!!!
Jag får ju smått panik bara jag tänker på allt de där... Herregud jag får ju bara panik när jag inte kan hjälpa Mini Monster på toaletten när jag sitter och ammar....
 
Jag tycker att dom berömmer FEL person... De är min SAMBO som borde få såå mkt mer...
Ja jag vet.. har klagat en del på honom men DETTA kan han... FAN vilken super hjälte till sambo jag har....
Han och barnen är anledningen till att jag orkar ( och givetvis goda vänner och släkt!)
 
Så pappor ute i samhället som känner att ni har dåligt samvete för att ni inte är hemma så mkt med barnen.. DET HAR JAG MED!!!! Vet precis vad ni gått igenom eller vad ni kommer gå igenom...
SEn kan jag även säga att om ngn funderar på att vara hemma som pappaledig så KLARAR NI/DU de galant...
Ni är allt mer "kvinnliga" än vad ni tror ;)
 
//Malinsky! (älskar min familj mer och MER för varje dag, trots all trots som pågår inom dessa väggar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0